streda, 30. októbra 2013

Parížska torta

Pod takýmto názvom mám tortu zapísanú... a rozmýšľala som prečo parížska, ja by som ju jednoducho pomenovala kakaová ale keďže sa nechcem  dotknúť autora receptu,  uviedla som pôvodný názov :) 
Upiekla som ju cez víkend len tak, ku kávičke :)))





Suroviny: 4 vajcia, 160 g kryštálového cukru, 160 g hladkej múky, 2 PL oleja,1 KL prášku do pečiva, 2 PL kakaa.

Kakaový krém: 3 vajíčka, 150 g kryštálového cukru, 150 g masla, 2 PL kaka, marhuľový lekvár na potretie.

Poleva: 100 g čokolády na varenie, 25 g Cery.

Postup: Vajcia som vyšľahala s kryštálovým cukrom do hustej peny, pridala som olej a premiešala. Vareškou som zľahka vmiešala múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakaom. Cesto som naliala do tortovej formy s priemerom 26 cm (lepšia by bola asi menšia forma, korpus bol nízky). Dno formy som vystlala papierom na pečenie, ktorý som ešte jemne potrela olejom a boky formy som potrela olejom a vysypala múkou. Piekla som pri teplote 175 stupňov 25-30 minút. Po upečení som nechala korpus vychladnúť a potom so ho rozkrojila na 3 časti.

Krém: Vajcia s cukrom som vyšľahala nad parou do zhustnutia a nechala som vychladnúť. Vymiešala som maslo s kakaom a postupne som zašľahala vaječný krém. 
Spodnú časť korpusu som natrela lekvárom, prikryla som druhou časťou a potrela krémom. Prikryla som zvyšnou časťou korpusu, dala do chladničky stuhnúť. Celú tortu som ešte potrela lekvárom a poliala čokoládovou polevou. 



Poznámka: Chuť torty bola dobrá, len korupus bol nízky a aj krému by mohlo byť viac. V budúcnosti budem piecť buď v menšej tortovej forme alebo zvýšim množstvá surovín. 

2 komentáre:

  1. výborná, krásne si ju vyzdobila, idem ťa skúsiť napodobniť, akurát pečiem aj ja

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tánička, torta bola fakt dobrá...moja zlatá, čo sa týka zdobenia nemáš veľmi čo odkukať :))) ale ďakujem za pochvalu.

    OdpovedaťOdstrániť