streda 30. októbra 2013

Parížska torta

Upiekla som ju cez víkend len tak, ku kávičke 😉 




Suroviny: 4 vajcia, 160 g kryštálového cukru, 160 g hladkej múky, 2 PL oleja,1 KL prášku do pečiva, 2 PL kakaa.

Kakaový krém: 3 vajíčka, 180 g kryštálového cukru, 200 g masla, 2 PL kaka, marhuľový lekvár na potretie.

Poleva: 100 g čokolády na varenie, 25 g Cery.

Postup: Vajcia som vyšľahala s kryštálovým cukrom do hustej peny, pridala som olej a premiešala. Vareškou som zľahka vmiešala múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakaom. Cesto som naliala do tortovej formy s priemerom 26 cm (lepšia by bola asi menšia forma, korpus bol nízky). Dno formy som vystlala papierom na pečenie, ktorý som ešte jemne potrela olejom aj boky formy som potrela olejom a vysypala múkou. 
Piekla som pri teplote 175 stupňov 25-30 minút. 
Po upečení som nechala korpus vychladnúť a potom so ho rozkrojila na 3 časti.

Krém: Vajcia s cukrom som vyšľahala nad parou do zhustnutia a nechala som vychladnúť.
(Pri šľahaní nad parou treba dávať pozor, aby sa miska nedotýkala vody a veľmi nevrela). 
Vymiešala som maslo s kakaom a postupne som zašľahala vaječný krém. 
Spodnú časť korpusu som natrela lekvárom, prikryla som druhou časťou a potrela krémom. Prikryla som zvyšnou časťou korpusu, dala do chladničky stuhnúť. Celú tortu som ešte potrela lekvárom a poliala čokoládovou polevou. 



2 komentáre:

  1. výborná, krásne si ju vyzdobila, idem ťa skúsiť napodobniť, akurát pečiem aj ja

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tánička, torta bola fakt dobrá...moja zlatá, čo sa týka zdobenia nemáš veľmi čo odkukať :))) ale ďakujem za pochvalu.

    OdpovedaťOdstrániť