pondelok 24. februára 2014

Mrkvové muffiny

Recepty na pečenie s pridaním mrkvy do cesta ma oslovili už dávno. Vybrala som si z nich práve tento na muffiny. Neuveriteľná vôňa pri pečení  prekonala všetky doteraz pečené muffiny, neviem či to bolo škoricou  alebo  aj tou mrkvou? Boli vynikajúce.


Suroviny: ( z dávky vyjde 20 kusov) 
350 g očistenej najemno nastrúhanej mrkvy, 200 g kryštálového cukru, 1 vanilkový cukor, 1 KL škorice, 3 vajíčka, z 1/2 citróna šťava, 400 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 1 KL zarovnaná sódy bikarbóny, 150 ml oleja, 1 PL hrozienok, 2 PL nasekaných orechov.

Poleva: 5 PL práškového cukru, pár kvapiek citróna a horúca voda podľa potreby.

Postup: Do jednej misky som nastrúhala očistenú mrkvu, pridala som cukor, vanilkový cukor, škoricu, vajíčka, citrónovú šťavu a všetko som dobre premiešala.  Do druhej misky som preosiala múku, pridala som prášok do pečiva, sódu. Obidve zmesy som premiešala a priliala som olej. Nakoniec som pridala hrozienka a orechy. 
Plech na muffiny som vyložila papierovými košíčkami a plnila som ich cestom. som dávala Piekla som pri teplote 190 stupňov 20-23 minút. Po vybratí z rúry som muffiny nechala trochu vychladnúť a natrela som ich polevou.
Polevu  som urobila vymiešaním cukru, citrónovej šťavy a vody.

Dobrú chuť!


3 komentáre:

  1. Cesto je TOP!
    Dnes som ho upiekla v klasickom plechu a poliala polevou aj to bolo mnamooozne;-)
    Evelina moja "maturovala "som pri krajani s pravitkom ako si mi poradila :-):-):-)
    Srandy kopec:-)
    Cauko:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj moja.Neviem ci si uz po operacii a budes mi moct odpovedat.
    Robila som tieto muffinky ,ale poleva sa mi na treti den "roztopila"a bola len leskla a nebola taka krasna biela.Co som urobila zle?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Už som po...konečne a samozrejme ti odpoviem aj keď neviem čo mám napísať lebo aj mne tá poleva na posledných kúskoch čo som dojedala tiež asi na tretí deň bola rozpustená a priesvitná...neviem prečo neostala taká pekná ako keď som ju na muffiny dala...:(

    OdpovedaťOdstrániť