štvrtok 6. februára 2014

Snehové pusinky

Pečiem už veľa rokov a vyskúšala som rôzne cestá, krémy ale priznám sa, že som nikdy neskúšala robiť jednoduché snehové pusinky.  A pretože mi ostali bielky z tiramisu - recept na moje tiramisu TU  našla som si recept a pusinky som vyskúšala.


Suroviny: 3 bielky, 150 g kryštálového cukru 50 g práškového cukru.

Postup: Sneh som šľahala nad parou, tak som si bielky musela dať do misky, ktorú som mohla položiť na hrniec s pariacou sa vodou. 
K bielkom som prisypala asi polovicu kryštálového cukru a šľahala som kým sa nevytvorila biela pena, potom som prisypala zvyšok kryštálového cukru a šľahala som nad parou. Ja som použila elektrickú metličku,   trvalo asi 5 minút a vytvoril sa mi pekný hustý a lesklý sneh. 
Misku som zobrala z pary, pridala som k snehu práškový cukor a chvíľu som ešte sneh prešľahala. Sneh som hneď dala do zdobičky (keby dlho stál v miske tak by zredol)  a na plech vyložený papierom na pečenie som robila pusinky. 
(Aby mi papier na plechu "nebehal", pokvapkala som plech olejom). 
Kým som pusinky robila, vyhriala som si rúru na 90 stupňov - použila som teplovzdušný ohrev, pri obyčajnom ohreve je to asi 110-115 stupňov. Piekla som 40 minút, potom som rúru vypla a nechala v nej plech kým  vychladla. 
Pusinky som preložila na tácku a dala som ich ešte na radiátor dosušiť, stačilo by asi nechať ich dosušiť len pri izbovej teplote, treba vyskúšať.


3 komentáre:

  1. Hmm, ty jsou přímo výstavní:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jééj tie sú moje obľúbené, ako dieťa som ich zbožňovala, až ma jazyk bolel, toľko som ich zjedla :-D...máš ich krásne, palec hore :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ich tiež vždy zbožňovala ale jedla som len tie kupované, teraz som ich robila prvykrát a určite ich budem robiť vždy keď mi ostanú nejaké bielky...:)

      Odstrániť