piatok 2. mája 2014

Zapekané cestoviny

Cestoviny sú u nás neodmysliteľnou súčasťou jedálneho lístka. 
Veľkými a náruživými konzumentmi cestovín už nie sú len Taliani. Majstrami v príprave sú už dávno aj Stredoeurópania. Cestovinové jedlá sa tak dostávajú na stôl takmer pravidelne a sú obľúbené nielen kvôli rýchlej príprave ale aj rôznorodosti použitých surovín. Najčastejšiu kombináciu cestovín so zeleninou a syrom postupne nahradili plody mora, hydina, mäso. Osobitnú kapitolu tvoria cestoviny s pikantnými plnkami - tortellini aj keď ich príprava si vyžaduje viac zručnosti a trpezlivosti. 

Dnes som ich pripravila takto: 

Suroviny: penne, cibuľka, cesnak, šunková saláma, syr (akýkoľvek v črievku alebo mäkký - Syrokrém, Karička...), trochu mlieka,  zeleninový bujón, olej,  zelenina čerstvá alebo mrazená  podľa chuti: hrášok, mrkva, kukurica, brokolica..., tvrdý syr, soľ.

Postup: Najskôr som si  dala do parného hrnca zmäknúť zeleninu. Dnes som použila mrazenú zmes hrášku, kukurice a papriky, čerstvú brokolicu. Kým zelenina zmäkla dala som do hrnca variť vodu, posolila som ju a do vriacej som vysypala penne a uvarila - nerozvariť, musia byť akurát al dente. 
Na oleji som opražila nadrobno nakrájanú cibuľku, pridala som nadrobno nakrájaný cesnak a chvíľu som ho opražila. Do základu som dala nakrájanú šunkovú salámu, syr (použila som 4 trojuholníčky), priliala som trochu mlieka (asi 1 dl). Všetko som rozvarila a aby bolo omáčky viac, priliala som vodu z varených cestovín v ktorej som rozmiešala zeleninový bujón. Scedila som cestoviny, vložila som k nim uparenú zeleninu a omáčku. Všetko som premiešala, osolila a dala na vyolejovaný pekáč. Navrch som ešte nastrúhala syr a pri teplote 185 stupňov som cestoviny zapiekla. 


Recept som robila z doma dostupných surovín. Samozrejme je možné použiť aj iné suroviny a improvizovať podľa chuti. 

3 komentáre:

  1. Na takéto sa chystám už dlhšiu dobu vyzerá to fantasticky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. píšeš že majstrami v príprave sú už dávno aj Stredoeurópania ....... áno hlavne keď tam nakydajú tavený syr, bujón a iné smrady........
    hahaha...........

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je už na každom ako si ich pripraví, nikde nie je napísané, že je to recept na pravé talianske cestoviny. Prečo by si ich nemohol každý dochutiť podľa seba...kto to tak nechce, môže jesť cestoviny aj čisté...:)

    OdpovedaťOdstrániť