utorok 12. augusta 2014

Kapustový šalát

Po neúspešných  rokoch pestovania kapusty, keď som to vzdala a nepestovala ju,  som sa opäť tohto roku rozhodla že ju vyskúšam dopestovať. A podarilo sa :) Z každej priesadky čo som vypestovala a presadila naozaj vyrástla kapustná hlavička až hlavisko :) Nepraje jej toto daždivé obdobie, začala v záhrade praskať, tak ju musím zberať a vymýšľať čo z nej.   Zalistovala som  v najstaršom  receptovm zošite a natrafila  na receptík, ktorý som pred pár rokmi robievala veľmi často. Potom som ho odsunula trochu do zabudnutia, veď všetko sa raz môže aj prejesť...ale dnes mal zase doma šalát úspech. 


Suroviny: množstvá surovín sú len orientačné - menšia kapustová hlava, 2-3 väčšie mrkvy, 1 cibuľa, soľ, trochu octu, 200 g dietnej alebo šunkovej salámy, 200 g eidamu, 3-4 uvarené vajíčka, 1 konzerva kukurice. 
Na zaliatie šalátu:  1 majolka, alebo tatárska omáčka, môže byť aj kyslá smotana alebo biely jogurt, to už podľa každého kto čo má rád. 

Postup: Nakrájam kapustu do misky, k nej nastrúham mrkvy, pridám nadrobno nakrájanú cibuľku, všetko zmiešam, posolím, môže sa pridať aj korenie, zalejem 1 PL octu, premiešam a nechám aspoň hodinu postáť. Zatiaľ nakrájam salámu na menšie kocky, nastrúham syr, nakrájam uvarené vajíčka. Všetko dám ku kapuste, pridám vodou premytú kukuricu (ja premývam vodou vždy kukuricu aj hrášok a až potom pridávam do jedla), majolku (ak je šalátu viac a zdá sa mi jedna  majolka málo, pridám ešte aj jogurt). Nakoniec zamiešam syr a  posolím podľa chuti. Šalát zakryjem a  nechám odstáť v chladničke.

1 komentár:

  1. Ten vypadá dobře .... ale letos nemám zelí ani kapustu, vloni mi slimejši nechali jen pár hlávek, tak letos jsem to vzdala:-)))

    OdpovedaťOdstrániť