utorok, 7. apríla 2015

Holandské rezy

Keď som ich prvykrát ochutnala  u priateľky, hneď som vedela, že bez receptu neodídem :) Keď som ich potom upiekla pre rodinu, tiež som vedela, že som ich nepiekla  prvý a poslednýkrát.  A tak nechýbali medzi našimi veľkonočnými zákuskami, aj keď tentokrát okrem holandských rezov to bola len kokosová roláda a linecké pečivo... ale stačilo to, veď nakoniec netreba sa prejedať :)


Suroviny: 750 g hladkej múky špeciál, 100 g masla (Hery), 1 a 1/2 KL sódy bikarbóny, 6 PL medu, 220 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 150 ml mlieka.

Krém: 700 ml mlieka, 2 vanilkové pudingové prášky, 2 PL hladkej múky, 2 PL kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, 250 g masla, 220 g práškového cukru, 2 PL kakaa.

Postup: Zo surovín vypracovať vláčne nelepivé cesto. Rozdeliť ho na 4 časti. S cestom sa veľmi dobre pracuje a bez problémov sa dá rozvaľkať. Pláty cesta preniesť na plech - opačnú stranu, na papier. Piecť pri 180 stupňoch 7 minút. Pláty nechať vychladnúť. 
(Ja som každú časť rozvaľkala na veľkosť 30x38 cm. Po upečení boli pláty menšie.)

Príprava krému: V časti mlieka rozmiešať pudingové prášky a  múku.  Zvyšok mlieka dať variť s kryštálovým cukrom a vanilínovým cukrom. Uvariť kašu, za občastného premiešania nechať vychladnúť. Zatiaľ vyšľahať maslo s práškovým cukrom. Potom zašľahať kašu. Rozdeliť na polovicu a do jednej časti krému zašľahať kakao. 
Spodný plát natrieť bledým krémom, priložiť plát a natrieť lekvárom (dávala som ríbezľový), prikryť plátom a natrieť tmavým krémom. Vrchný plát priložiť, záksok zaťažiť a dať do chladničky stuhnúť. 

Poleva: Tentokrát som použila  čokoládovú: rozpustila som čokoládu na varenie s Cerou.
Robievam však aj takúto polevu: Nad parou miešať 150 g masla, 150 g práškového cukru, 2 PL Zlatého klasu, 1 PL mlieka. Pridať 3 PL kakaa. (Suroviny upraviť podľa hustoty, ak treba pridať viac mlieka, masla).


2 komentáre:

  1. Hmmm .... ty jsou k nakousnutí:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je krasa nevidana a asi chut neodolatelna a nadherne nakrajane 1* som ti dala:-):-):-)

    OdpovedaťOdstrániť