pondelok 13. apríla 2015

Nedeľná torta

Neviem ako u vás doma, ale u nás nesmie byť víkend bez maškrty. Málokedy sa mi podarí uspokojiť rodinu a hlavne ich chúťky na sladké nejakým kúpeným keksíkom alebo čokoládou. A tak, či sa mi chce alebo nie, musím sa pustiť do pečenia. Najradšej pečiem torty, ale nie  také krásne nazdobené, že je ľúto zahryznúť do niech,  ale len jednoduché, ktoré nedajú veľa  roboty a môžu sa hneď zjesť bez výčitiek svedomia 😰 



Suroviny: 4 vajcia, 2 PL vlažnej vody, 2 PL oleja, 4 PL práškového cukru, 4 PL polohrubej múky, 1 prášok do pečiva.

Krém: 1 krémový tvaroh (250 g), 1 biely smotanový jogurt, 3-4 PL práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 1 želatinový stužovač za studena Dr. Oetker, 1 šľahačkovú smotanu alebo práškovú šľahačku, ovocie podľa chuti, mandľové lupienky.

Postup: Žĺtky som šľahala s práškovým cukrom, prilievala som vodu.  Do vyšľahanej žĺtkovej peny som primiešala múku zmiešanú s práškom do pečiva a olej.  Zľahka som primiešala  sneh vyšľahaný z bielkov a štipky soli.
Cesto som vyliala do tortovej formy s priemerom  26 cm. Dno formy som vyložila papierom na pečenie. Piekla som pri teplote 180 stupňov 23 minút. 

Príprava plnky z ovocia: Použila som mrazené maliny. Dala som ich rozvariť s cukrom a zahustila som ich Zlatým klasom (3-4 KL)  rozmiešaným asi v 50 ml vody. 
(Množstvá sú orientačné, použila som totiž domáce zamrazené maliny, neviem koľko vážili a Zlatý klas som pridávala kým nevznikla kaša stredne hustej konzistencie - aby sa dala rozotierať). 

Príprava tvarohovej plnky: Zmiešala som tvaroh s cukrom, vanilínovým cukrom, primiešala som jogurt a vyšľahanú šľahačku. Želatinový stužovač som rozmiešala v 100 ml vlažnej vody, pripravila som ho podľa návodu a primiešala k plnke. 
(Namiesto želatinového stužovača sa môže použiť aj želatina).

Vychladnutý tortový korpus som natrela malinovou plnkou na ňu som natrela tvarohovú plnku.  Vrch som posypala nasucho opraženými mandľovými lupienkami. 

1 komentár:

  1. Takové dobroty můžu:-))
    Evi nemusíš smutnit, to jsou internetové kurzy.-)))

    OdpovedaťOdstrániť