utorok 12. mája 2015

Paradajková polievka

Mňam, mňam, mňam...aspoň čo sa mňa týka :) Rada ju mám už od detstva. Jej príprava je jednoduchá a je aj rýchlo hotová.

Suroviny: Množstvá surovín si treba upraviť podľa celkového množstva polievky.  

Používam paradajkový pretlak aj paradajkové pyré, olej, cibuľka, hladká múka, soľ, korenie, bobkový list, klinček, kryštálový cukor, bazalka, ľubovoľná cestovina, v mojom prípada písmenká, tvrdý syr.

Postup: Na oleji orestujem nadrobno nakrájanú cibuľku, zaprášim hladkou  múkou a popražím do bledohneda. Prilejem paradajkové pyré  a pretlak a zalejem vodou  podľa potreby. Do polievky vložím bobkový list (2), klinčeky (3), celé čierne korenie (4), nové korenie (2), zalejem vodou a varím 10-15 minút aby sa dostala do polievky chuť korenín. Potom prisypem cestovinu a varím, kým nie je ako má byť, nerozvariť! Hotovú polievočku už len dosolím, prisladím a pridám nasekanú čerstvú bazalku. U nás si dávama do nej aj nastrúhaný syr ale to už len na tanieri ale nie do horúcej, roztopil by sa...


Dobrú chuť!




2 komentáre:

  1. Evi, to je u nás doma najobľúbenejšia. My ju varíme s ryžou a zásadne do nej nesmiem dať cukor. Doma sa jej deti nevedia dojesť, ale v školskej jedálni ju kvôli tomu cukru nechcú :-)
    Krásny deň ti prajem! Vierka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vierka...veru aj ja mám v pamäti túto polievku s ryžou a bez cukru, doma sme ju tiež tak pripravovali. Ja som si nejako zvykla dávať ešte kým boli deti malé pre radosť písmenkovú cestovinu a ostalo mi to dodnes a ten cukor dávam kvôli mne, nikto doma však neprotesuje tak máme aj s cukrom :) Pekný deň Eva

    OdpovedaťOdstrániť