utorok 24. mája 2016

Krémová polievka z hlávkového šalátu

Jej príprava ma zaujala v nejakom časopise a tak som ju vyskúšala. Šalátová sezóna u nás už začala. Prvý šalátik som dopestovala v skleníku. Bolo  treba urobiť miesto na vysadenie papriky, musela som šalát vytrhať a takto som ho aspoň spotrebovala.  Ako som sa naučila jesť polievku zo šalátu ja, tak som ju naučila aj manžela a syna, dcéru som veru  ani touto polievkou "nezlomila" :) Nám doma polievka chutila, vyskúšajte a uvidíte či aj vám pochutí.

Suroviny:  hlávkový šalát, zemiaky, 1 l zeleninového vývaru, 200 ml smotany na varenie, slanina, soľ, cukor, kôpor, čierne korenie, hladká múka, olej, maslo.

Postup: Slaninku som nakrájala na kocky a opiekla na oleji. Upečenú som vybrala na tanierik a do výpeku som dala očistené na kocky nakrájané zemiaky. Chvíľu som ich opražila, zaliala zeleninovým vývarom a varila som kým neboli zemiaky mäkké. Do polievky som natrhala umyté šalátové listy, pridala som kôpor. Varila som 5 minút. Potom som polievku rozmixovala ponorným mixérom. Zemiaky mi základ polievky veľmi nezahustili, tak som ešte v smotane rozmiešala trochu hladkej múky a priliala som do polievky. Povarila som, dochutila soľou, korením, cukrom, kôprom a nakoniec som zjemnila kúskom masla. Polievku som na tanieri dozdobila vypečenou slaninkou a opečenými kockami chleba. 

Môže sa podávať aj s nakrájaným uvareným vajíčkom a nastrúhaným syrom. 



1 komentár:

  1. Túto polievočku varievam aj ja, ale ma nenapadlo ju mixovať a pritom muž má veľmi rád krémové, hlavne brokolicovú.
    Ja do nej dávam aj ocot, nie moc, ale slabo kyslá je výborná.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť