utorok 23. augusta 2016

Kysnutý koláč s broskyňami

Kúpila som marhule. Z pekných, zdravých  som urobila kompót, z mäkkých som uvarila lekvár a niečo som nechala  len tak  na zjedenie.
A keďže mám návštevu, ľudí plný dom, upiekla som im kysnuté koláče. To by som nebola ja, keby som nevyskúšala iný recept. Je z čoho vyberať, tak prečo nie. Koláče boli výborné, mäkučké a nielen v ten deň. Niečo nám zostalo aj na druhý deň k rannému čajíku  😊 tak sme si zase pochutili.



Suroviny: 900 g hladkej múky, štipka soli, 3 vajíčka, 150 g kryštálového cukru, 150 g masla, kôra z citróna, 42 g čerstvého  droždia, 370-380 ml mlieka.

Plnka: 500 g mäkkého tvarohu,  1 žĺtok, 1 vanilínový cukor, práškový cukor podľa chuti, broskyne.

Posýpka: 100 g hrubej múky, 100 g kryštálového cukru, 80-100 g masla. Všetky suroviny spojiť prstami na sypkú konzistenciu.

Postup: Z trochy vlažného mlieka, droždia, 1 KL cukru a 1 KL múky som urobila kvások. Do misky som preosiala múku, primiešala som soľ, cukor,  nastrúhanú citrónovú kôru (citrón dobre umyť horúcou vodou). Pridala som kvások, a postupne som prilievala vlažné mlieko zmiešané s vajíčkami. Keď sa suroviny premiešali, prilievala som vlažné maslo. Rukou som vypracovala  vláčne cesto. 
Prikryté som ho nechala kysnúť asi 45 minút (záleží od teploty), potom som ho opäť premiesila a nechala kysnúť ešte 15-20 minút.

Cesto som rozdelila na dva bochníčky. Každý som položila na dobre naolejovaný plech, (39x32 cm), malým valčekom  a pomocou prstov som cesto porozťahovala na celý plech. 
Na jedno cesto som rozotrela tvarohovú plnku. Tú som si vymiešala zo všetkých surovín. Na plnku som uložila broskyne nakrájané na mesiačiky a vrch som posypala posýpkou. Druhý plech s cestom bol bez tvarohovoej plnky len s broskyňami a posýpkou. 
Koláče som nechala ešte chvíľu podkysnúť, kým sa mi nezohriala rúra a postupne upiekla pri teplote 180 stupňov 25-30 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára