utorok, 23. augusta 2016

Kysnutý koláč s broskyňami

Evka s priateľom mi doviezla domov debničku broskýň, a tak som mala o robotu postarané... :)
Z pekných som urobila kompót, z mäkkých lekvár a ostatné zostali len tak  na zjedenie.
A keďže som mala návštevu, ľudí plný dom, upiekla som im kysnuté koláče. Opäť som robila iné cesto ale to by som nebola ja aby som nevyskúšala niečo nové. Koláče boli výborné mäkučké a nielen v ten deň. Niečo nám ostalo aj na druhý deň k rannému čajíku :)




Suroviny: 900 g hladkej múky, štipka soli, 3 vajíčka, 150 g kryštálového cukru, 150 g masla, kôra z citróna, 42 g čerstvého  droždia, 370-380 ml mlieka.

Plnka: 500 g mäkkého tvarohu,  1 žĺtok, 1 vanilínový cukor, práškový cukor podľa chuti, broskyne.

Posýpka: 100 g hrubej múky, 100 g kryštálového cukru, 80-100 g masla. Všetky suroviny spojiť prstami na sypkú konzistenciu

Postup: Z trochy vlažného mlieka, droždia, 1 KL cukru a 1 KL múky som urobila kvások. Do misky som preosiala múku, primiešala som soľ, cukor,  nastrúhanú citrónovú kôru (citrón dobre umyť horúcou vodou). Pridala som kvások, a postupne som prilievala vlažné mlieko zmiešané s vajíčkami. Keď sa suroviny premiešali, prilievala som vlažné maslo. Rukou som vypracovala  vláčne cesto. Prikryté som ho nechala kysnúť asi 45 minút (záleží od teploty),  potom som ho opäť premiesila a nechala kysnúť ešte 15-20 minút. Cesto som rozdelila na dva bochníčky. Každý som položila na dobre naolejovaný plech, (39x32 cm),  malým valčekom  a pomocou prstov som cesto porozťahovala na celý plech. 
Na jedno cesto som rozotrela tvarohovú plnku. Tú som si vymiešala zo všetkých surovín. Na plnku som uložila broskyne nakrájané na mesiačiky a vrch som posypala posýpkou. Druhý plech s cestom bol bez tvarohovoej plnky len s broskyňami a posýpkou. Koláče som nechala ešte chvíľu podkysnúť, kým sa mi nezohriala rúra a postupne upiekla pri teplote 180 stupňov 25-30 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára