utorok, 9. augusta 2016

Tvarohový koláč s broskyňami

Nevymyslela som nič svetové, chcela som upiecť obyčajný koláč s tvarohovou plnkou, mala som broskyne tak som ich tam šupla. 😊 Cesto som robila s použitím masla. Neviem či preto, alebo že bolo teplo, trochu horšie sa rozvaľkávalo. Podarilo sa mi ho nakoniec preniesť na plech kde som ho ešte malým valčekom vyformovala. Vrchné cesto som radšej len nastrúhala. Koláčik bol výborný, voňal maslom a bol mäkkučký.



Suroviny: 500 g hladkej múky, 1 prášok do pečiva, 170 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, trošku škorice, 200 g masla (Hery), 1 vajce, podľa potreby trochu kyslej smotany alebo mlieka. 

Plnka: 500 g jemného tvarohu, 2 vanilínové cukry, 150 g práškového cukru, 2 vajíčka, 2 PL polohrubej múky, broskyne 3-4.

Postup: Zo surovín som vypracovala vláčne cesto. Zabalila som ho do potravinovej fólie a odložila na hodinku do chladničky.

Pripravila som si plnku. Zmiešala som tvaroh s cukrami, múkou a žĺtkami. Z bielkov som vyšľahala sneh a vmiešala k tvarohu.
Cesto som rozdelila na dve časti. Plech 32x42 som vytrela tukom a vysypala múkou. Jednu časť cesta som rozvaľkala a pomocou valčeka vložila do plechu, ešte som malým valčekom dovaľkala ku krajom plechu. Rozotrela som plnku, uložila kúsky nakrájaných broskýň a na to som nastrúhala nahrubo  druhú časť cesta. Piekla som pri teplote 175 stupňov 40-45 minút.

Poznámka: Do koláča by mohlo ísť aj viac plnky. Nabudúce dám 750 g tvarohu a ostatné suroviny si prispôsobím. Alebo budem piecť na menšom plechu. 😊

2 komentáre:

  1. Koláčik výborný, tie broskyne dobre osviežia. Máš komu vypekať, teraz vás je veľa, zje sa za deň!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť