štvrtok 22. septembra 2016

Kapustová polievka paradajková

Klasickú paradajkovú polievku mám veľmi rada. Možno práve preto sa mi zapáčil recept na túto kapustovú polievku do ktorej sa pridáva tiež buď paradajkový pretlak, alebo tak ako ja dávam paradajkovú šťavu. Konečná chuť závisí od dochutenia soľou, cukrom, octom ale ten ani netreba, keďže je paradajková šťava dosť kyslá. Dnes sme ju mali teda opäť na obed a k nej tieto pagáčiky

Suroviny: čerstvá biela kapusta, zemiaky, olej, hladká múka, červená paprika, cibuľa, paradajková šťava alebo pretlak, soľ, cukor, ocot, rasca, korenie.

Postup: Kapustu si nakrájam, ja pri tejto polievke na hrubšie rezance ale je to na každom ako má kto rád, môže byť pokrájaná aj na jemnejšie. Na oleji opražím hladkú múku, spením na nej očistenú a nakrájanú cibuľu, pridám mletú červenú papriku a hneď aj pretlak a trochu vody. Všetko spolu spojím a vložím kapustu, pridám mletú rascu, korenie, soľ a zalejem vodou. Varím kým nie je kapusta polomäkká. Vložím k nej očistené nakrájané zemiaky a varím do mäkka. Nakoniec polievku dochutím ak treba soľou, cukrom, korením. 

Ja varím rada sýte polievky takže aj táto je hustejšia. Keď pridám dobrý hustý taliansky rajčinový pretlak je pekne červená s veľmi výraznou chuťou. 


1 komentár:

  1. Vka a ja varievam sladku kapustu a k nej čerstve paradajky a papriky, tiez zemiaky a smotana, volame to šajtlava:)
    A tie pagaciky si asi robila tiež dnes, celkom sa mi hodia k polievočke, mňam!
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť