štvrtok 22. septembra 2016

Tvarohové pagáčiky

Ani neviem čo by som k tomuto receptu napísala... dnes som chcela upiecť škvarkové pagáčiky. V chladničke som mala jemný tvaroh, ktorý bol pôvodne určený na plnku do jedného výborného koláčika, ktorý som chcela upiecť cez víkend ale nejako mi to časovo nevyšlo.  Jeho záruka pomaly ale isto končila, tak som ho rýchlo ešte využila. Pagáčiky chutili aj k polievke ktorú som uvarila na obed.

Suroviny: 500 g hladkej múky, 500 g jemného tvarohu, 250 g Palmarínu (ja som dala maslo), 2 vajcia, 200 g kyslej smotany, 1 prášok do pečiva, 1 a 1/2 KL soli, vajíčko na potretie, sezam na posypanie. 

Postup: Múku som preosiala do misky spolu s práškom do pečiva, pridala som soľ. Primiešala som tvaroh, vajíčka a smotanu. Ručne som spracovala cesto. Je trochu lepkavé. Ak by sa veľmi lepilo, treba poprášiť trochou múky. Cesto som nechala postáť 30 minút. Potom som ho rozvaľkala na hrúbku 1 cm a preložila sprava doľava dvakrát a ešte zhora a zdoľa. Prikryla som utierkou a nechala odpočívať 30 minút. (môže aj dlhšie). Toto som ešte raz zopakovala. Nakoniec som cesto rozvaľkala na hrúbku 1,5 cm a vykrajovala som pagáčiky. Kládla som ich na plech s papierom, potrela rozšľahaným vajíčkom a posypala sezamom. Na posypanie sa môže použiť aj celá rasca, mak, postrúhaný syr. Pagáčiky som piekla pri teplote 180 stupňov 25-30 minút.


1 komentár: