sobota 17. septembra 2016

Slávnostné punčové rezy

Chcela som upiecť niečo rýchle a nenáročné na prípravu. Tento recept sa mi zdal celkom vhodný tak som ho vyskúšala. Môžem len toľko napísať, že chutil. 



Suroviny: 120 g masla, 250 g práškového cukru, 2 vajcia, 300 ml mlieka, 320 g polohrubej múky, 4 KL prášku do pečiva, 2 PL kakaa.

Plnka: ríbezľový lekvár, pomleté orechy na posypanie, 4 PL práškového cukru,  nasekané hrozienka, okrúhle piškóty, 150 ml uvarenej čiernej kávy, 50 ml rumu. 

Krém: 380 g Palmarínu, 250 g práškového cukru, 2 PL kakaa, 5 PL mlieka, 8 PL BB pudingu.

Postup: Maslo som vymiešala s cukrom do peny. Postupne som zamiešala vajíčka, mlieko a múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakaom. Cesto som rozotrela  na plech vystlaný papierom na pečenie. Piekla som  pri teplote 180 stupňov asi 20-25 minút.

Vychladnuté cesto som natrela ríbezľovým lekvárom a dobre som ho posypala mletými orechami a cukrom. (Ja som hrozienka nedávala ale v recepte sú uvedené, môže sa dať aj kandizované ovocie). 

Uvarenú a vychladnutú čiernu kávu som zmiešala s rumom. (Trochu som ju aj osladila). Do kávy som namáčala piškóty a ukladala som ich vedľa seba na posypaný plát. Kto chce viac rumové, môže ešte vrch piškót pokvapkať rumom. 

Pripravila som si krém: Nad parou som nechala rozpustiť Palmarín, primiešla som cukor, kakao, BB puding. Keď sa suroviny spojili, pridala som ešte mlieko a vymiešala na hladký krém. Krém som postupne rozliala na celý povrch koláča a posypala nasekanými orechami. 



1 komentár:

  1. Evka, ty napíšeš, že nenáročné na prípravu! Och, pre mňa veru náročné!!!
    Si šikovnica, cukrárka ako lusk!
    Uži si zajtrajšiu nedeľu!

    OdpovedaťOdstrániť