pondelok 5. septembra 2016

Snehové trubičky - šamrolky a torta

Urobila som si radosť a upiekla šamrolky... samozrejme z kúpeného lístkového cesta, na domáce som sa zatiaľ stále neodvážila aj keď to vraj nie je až také umenie. Možno raz.... 


Šamrolky

Mrazené lístkové cesto som rozvaľkala na plát veľký 30x40 cm. Nakrájala som ho na pásy široké 2 cm. Kovové trubičky som potrela olejom a obtočila pásikom cesta tak, aby sa kraje trochu prekrývali. Z vrchu som potrela rozšľahaným vajíčkom. Piekla som pri teplote 190 stupňov do zlatista.
Upiekla som 20 šamroliek.

Nevedela som z koľkých bielkov mám robiť sneh tak som vybrala z mrazničky nádobku so šiestimi. Nechala som ich rozmraziť. Bielky (6) som dala do misky, šľahačom som ich rozšľahala na penu, vložila som misku do hrnca s pariacou sa vodou. (Miska sa nesmie dotýkať vody a tá by nemala veľmi vrieť). Ďalej som šľahala a prisýpala 250 g kryštálového cukru. Šľahala som kým nebol sneh lesklý a hustý. Nakoniec som ešte prišľahala l00 g práškového cukru. Snehom v zdobičke som naplnila trubičky. 



Trubičky naplnené  a sneh mi ostal, čo sním? Spomenula som si, že už dávno sa chystám upiecť snehovú  tortu. Z toho množstva snehu čo mi ostal to bola síce len tortička ale potešila...

Torta Pavlova 

Na plech som položila papier na pečenie a nastriekala som zo snehu kruh s priemerom 20 cm. Vložila som do vyhriatej rúry a sušila pri teplote 60 stupňov kým nebol vrch korpusu pevný. Rúru som vypla a kým nevychladla  nechala som v nej korpus ešte sušiť. Potom som ho preložila na tanier. Korpus som dozdobila šľahačkou a černicami. 
Jemný snehový korpus v kombinácii so šľahačkou a ovocím sa rozplýval na jazyku.  

Mini Pavlova torta bola na svete 😍


Ozaj, vedeli ste že torta Pavlova sa volá po ruskej baleríne Anne Pavlovej, ktorá v rokoch 1926-1929 navštívila Nový Zéland a Austráliu a práve tieto krajiny sa stále dohadujú o pôvode torty. Inšpiráciou na vznik torty bola zelená baletná sukňa ruskej baleríny. Ľahučký snehový korpus so šľahačkou a plátkami kivi tvorí pôvodný recept.



4 komentáre:

  1. Milujem domace samrolky !Evelina, prečo si ty není aspoň susedka moja?hm?
    Na víkendové hody upečiem Tvoj metrový koláč lebo ten jediný viem ako tak pekne nakrájať ...máj sa fajn pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Marienka, určite aj ostatné zákusky dokážeš nakrájať pekne veď ani ja to nemám vždy super...no od susediek máme veru ďaleko bohužiaľ ale som rada aj takejto komunikácii...ďakujem za príspevok a nech vám víkendové hody dobre dopadnú, nech je veseloooooooooooo. Ahoj

      Odstrániť
  2. Evka, to mi pripomenulo detstvo, my sme ich volali trubičky a bez nich sa nezaobyšiel žiadny sviatok :-)
    mama ich ale nepiekla, ale kupovala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, veď aj ja ich volám stále trubičky :) neviem prečo sa používa aj takýto názov že šamrolky :) Ja sa pamätám, že som ich vyjedala na svadbách, doma sme ich tiež nikdy nemali, alebo som si ich kupovala ako študentka, najskôr krémešku, potom veterník a nakoniec trubičku...:) Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť