nedeľa, 12. marca 2017

Francúzske jablkové rezy

Jabĺčka patria medzi najčastejšie používané ovocie pri pečení, aspoň ja si to myslím. Samozrejme výborné je v koláčoch aj iné ovocie, ale použiť ho v čerstvom, chutnom stave celoročne je u niektorých druhoch ovocia náročnejšie. Možno mi bude niekto oponovať, že veď dnes sa dá celoročne kupíť už akékoľvek ovocie. To je síce pravda, ale je rozdiel napríklad medzi sladučkými jahodami, ktoré v lete u nás dozrú  a medzi tými dovezenými bez chuti, ktoré predávajú v obchodoch aj v zime.  A jabĺčka, tie sú stále chutné,  či v zime alebo  v lete. Ale samozrejme každému podľa chuti... 



Suroviny: 250 g hladkej múky, 125 g masla (alebo Hery), 1 vajce, štipka soli, 60 g práškového cukru, 3-4 jabĺčka (podľa veľkosti), škorica, vanilínový cukor, kryštálový cukor podľa chuti, hrozienka, mandľové lupienky, plátky masla.

Postup: Z múky, masla, vajca, práškového cukru a štipky soli som vypracovala cesto. Zabalila som ho do potravinovej fólie a odložila do chladničky. (Ja som z neho robila až na druhý deň ale to nie je podmienka aby tak dlho odpočívalo, stačí aspoň 30 minút).

Cesto som rozvaľkala do kruhu a vložila do okrúhlej formy vytretej maslom a vysypanej múkou, popichala som ho vidličkou. Pri teplote 190 stupňov som cesto predpiekla asi 12 minút. 


Jabĺčka som očistila a nakrájala na mesiačiky. Uložila som ich na predpečené cesto, posypala vanilínovým a kryštálovým cukrom, škoricou, hrozienkami prepláchnutými vodou, plátkami mandlí a na vrch som poukladala plátky masla. Koláč som piekla pri teplote 175 stupňov 35-38 minút.



Poznámka: Po upečení som bola trochu sklamaná, že mandľové lupienky neboli chrumkavé ale zmäkli, asi to bolo tým maslom. Skúsila by som na budúce dať najskôr plátky masla a až potom posypať mandľami. Možno by bolo lepšie maslo rozpustiť, poliať koláč a potom dať mandle. 😊 

2 komentáre:

  1. Evka, súhlasím s tebou, ja v zime to lákavé letné ovocie nekupujem, veď to len vyzerá ako to ovocie, ale chuť to nie je žiadna. Jabĺčka sú najlepšie! Koláčik vyzerá výborne, tú porciu na tanieriku by som si hneď dala :-)
    Ja som podľa teba robila ten karfiol, ale som to trocha pozmenila, ale šatôčky som nerobila, zabudla som na lístkové cesto. Musím si ho dať asi do mrazničky.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, škoda že si nenapísala ako vám karfiolové karbonátky chutili a ako si ich vylepšila...ahoj

      Odstrániť