štvrtok 9. marca 2017

Karfiolové karbonátky

Dnešný obed u nás  ľahší zeleninový. Kúpila som pekný karfiol a nechcela som urobiť len klasický vyprážaný alebo zapekaný, tak som vyskúšala nový recept. Vlastne sú to skombinované dva recepty. Výsledok ma milo prekvapil. Karbonátky boli mäkké a chuť karfiolu vylepšil nastrúhaný syr. Recept stojí za vyskúšanie.




Suroviny: stredne veľký karfiol, (alebo   akýkoľvek veľký karfiol podľa toho pre aké množstvo stravníkov sa budú karbonátky pripravovať), 2 biele žemle alebo 2-3 rožky, mlieko, 100-150 g tvrdého syra (tiež podľa chuti obyčajný alebo údený), 2 vajcia, cibuľa, 2-3 strúčiky cesnaku, soľ, vegeta, mletá rasca, strúhanka, olej.

Postup: Karfiol som  predvarila a potom vychladnutý vidličkou roztlačila na kašu. Žemle som namočila v mlieku, vyžmýkala a pridala som ku karfiolu, postupne aj ostatné suroviny: nadrobno nakrájanú cibuľku, pretlačený cesnak, soľ, vegetu, trochu mletej rasce (nemusí byť), nastrúhaný syr. Všetko som dobre zmiešala a keďže bola hmota dosť riedka, zahusťovala som strúhankou. Potom som už len tvarovala placky, obalovala v strúhanke a vyprážala v oleji. 

Dobrú chuť! 



3 komentáre:

  1. Nie je možné, včera som bola na nákupe a kúpila som krásny karfiol a že niečo zaujímavé z neho stvorím a je to tu, ďakujem za nápad! Dnes mi robíš plán práce na víkend :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, mám práve čerstvý karfiol, škoda, že som tvoje karbonátky našla až teraz. Ja ich nerada robím, ale tieto tvoje sú také krásne, že isto máš lepší recept. Skúsim ho, díky Evi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčence, budem rada ak vyskúšate a karbonátky pochutia...mne a manželovi veľmi chutili, syn mal výhrady :) ale ten karfiol nemusí na nijaký spôsob takže som to neriešila :))

    OdpovedaťOdstrániť