utorok 12. marca 2019

Koložvárska kapusta

Výdatný a veľmi chutný obed 😊



Suroviny: 1 kg kyslej kapusty, 200 g ryže, 600 g mletého mäsa, 200 g klobásy, 300 ml kyslej smotany, 150 ml sladkej smotany alebo mlieka, mletá rasca, majoránka, sladká  mletá červená paprika, korenie,  cesnak, cibuľa, soľ, olej, masť.

Postup: Ryžu som umyla, zaliala som asi 500 ml vody, osolila a dala variť. Keď sa voda odparila, ryžu som odstavila. Ryža nebola  celkom uvarená ale to nevadí, bude sa piecť.

Na oleji som spenila nadrobno nakrájanú cibuľu, pridala som  cesnak, mletú červenú  papriku a mleté mäso. Chvíľu som všetko opekala. Potom som ešte pridala mletú rascu, majoránku, soľ, podliala som vodou a za občasného miešania som mäso dusila asi 30 minút. 

Kyslú kapustu som prepláchla studenou vodou a na masti som ju domäkka udusila. Počas dusenia som ju podlievala vodou.

Nakrájala som klobásu na kolieska. Kyslú smotanu som zmiešala s mliekom.

Ohňovzdornú misku som vymastila olejom a ukladala som vrstvy:
1/3 kapusty bez šťavy, nesmie byť v nej veľa šťavy,
 na kapustu som  rozložila
1/2 uduseného mäsa,  1/2 klobásy, 1/3 kapusty,
zaliala som  polovičným množstvom smotany, 
rozložila som ryžu, druhú polovicu mäsa a klobásy a  zvyšnú kapustu.
Vrch som zaliala  zvyškom smotany. 

Misku som vložila do rúry vyhriatej na 180 stupňov a piekla som 45-50 minút.

Dobrú chuť! 😊




2 komentáre:

  1. Kvetinecka moja,tak toto jedlo my doma milujeme!S madarskym chlebikom to je mnamozne 😊 pa a obdivujem Ta...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) Máš úplnú pravdu, aj keď u nás bez toho maďarského chlebíka, ten tu nemáme ale aj akýkoľvek čerstvý môže byť že? :) Maj sa pekne Marienka, pekný týždeň.

    OdpovedaťOdstrániť