utorok 12. marca 2019

Šľahačková bábovka II.

Do zbierky upečených báboviek, dnes pribudla táto...
Už som toľko receptov vyskúšala a stále mám ďaľšie ktoré môžem skúšať. A veru je medzi nimi rozdiel. Iné sú  z piškótového cesta a iné z maslového cesta. Aj vláčnosť je u každej inakšia,  ale všetky sú dobré a  hlavne domáce... aspoň nám doma zatiaľ všetky chutili 😊




Suroviny: 4 vajcia, 1 vanilínový cukor, 260 g kryštálového cukru, 250 ml šľahačkovej smotany, 20 g hrozienok, 300 g hladkej múky, 1/2 prášku do pečiva, 100 g mletých orechov, alebo 3 KL kakaa.

Postup: Vajcia som šľahala s vanilínovým a kryštálovým cukrom do hustej peny.

Šľahačkovú smotanu som vyšľahala na krém - nie do tuha. 
Vareškou som šľahačkový krém  primiešala k vaječnej hmote a potom aj múku zmiešanú s práškom do pečiva. 

Oddelila som 1/3 cesta a do tej som primiešala kakao. 
Keď pridávam do cesta kakao, vždy ho najskôr rozmiešam v troche t.j. 2-3 PL mlieka. Ak sa nepridá kakao, môžu sa primiešať mleté orechy, kto ako chce.

Bábovkovú formu som dobre vytrela tukom a vysypala hrubou múkou. 
Najskôr som vyliala bledé cesto a potom kakaové. Vareškou som cestá jemne premiešala aby vytvorili mramorovanie. 

Piekla som pri teplote 175 stupňov 45 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára