piatok 16. novembra 2012

Krémová brokolicová polievka

Jednoducho....výborná! Pre všetkých, ktorí obľubujú brokolicu.

Suroviny: 500 g brokolice, olej, cibuľa, cesnak, smotana sladká na varenie, 3 zemiaky, zeleninový bujón, mlieko, hladká múka, soľ. 
Postup: Na polievku som použila dve brokolice, pretože som varila väčšie množstvo.
Obidve som umyla a rozobrala na ružičky.Jednu som v parnom hrnci  uparila do mäkka. ( Keď som parný hrniec ešte nemala, robila som to tak, že som časť brokolice varenej so zemiakmi vybrala a odložila som si aby som mala čo pridať do hotovej polievky na tanieri).  
Očistila som si cibuľu a cesnak - asi 8 strúčikov, podľa toho, kto aké cesnakové má rád, môže byť aj viac alebo menej. Očistila som zemiaky a nakrájala na kocky. Do hrnca som dala trochu oleja a opražila som na ňom nadrobno nakrájanú cibuľku do sklovita. Pridala som nakrájané 4 strúčiky cesnaku a chvíľu som popražila. Na cibuľovo-cesnakový základ som dala zemiaky, brokolicu a soľ. Chvíľu som popražila a potom som zaliala vývarom, ktorý som v mojom prípade získala z parenej brokolice, môže sa však zaliať aj vodou. Pridala som  zeleninový bujón a varila som  kým nebola brokolica aj zemiaky mäkké až rozvarené.
Hrniec som odstavila a ručným mixérom všetko dobre rozmixovala. Vrátila som hrniec na sporák a do vriaceho som priliala rozmiešanú sladkú smotanu s mliekom a troškou múky. (Múky ozaj len trochu, asi 1-2 KL,  pretože zemiaky polievku dostatočne zahustia)
Chvíľu som povarila, pridala som ešte zvyšné pretlačené strúčiky cesnaku a zjemnila som kúskom masla. (Ak treba, polievku ešte dosolím, môže sa dochutiť troškou cukru a octu, ale to už podľa každého chuti.)
Polievočka je uvarená. Podávam ju na tanieri s ružičkami uparenej brokolice a opečenými kúskami chleba. 

Nech Vám chutí!



2 komentáre:

  1. Kvetinecka moja na zajtra som si ju objednala u manzela "kuchara " k obedu:-)
    Podla receptu bude vyborna:-)
    Myslim na teba :-)
    Papa

    OdpovedaťOdstrániť