utorok 19. februára 2013

Jemná orechová bábovka

Dnes som upiekla dve bábovky Prvá bola šľahačková, ktorej recept mám uverejnený TU a orechovú som robila prvykrát. Bábovka je  jemná, výbornej orechovej chuti. 

Suroviny: 250 g Hery, 250 g práškového cukru, 4 vajíčka, 120 g mletých orechov, 250 g polohrubej múky, 1/2 prášku do pečiva, 5 PL mlieka, citrónová kôra.

Postup: Heru som vyšľahala s práškovým cukrom, postupne som pridávala a zašľahávala žĺtky. Potom som pridala citrónvú kôru,  orechy a mlieko. Všetko som premiešala šľahačom a odstavila. Po častiach som zľahka vareškou primiešala múku a sneh. Cesto som dala do vymastenej a múkou vysypanej bábovkovej formy a vložila do rúry vyhriatej na 180 stupňov. Piekla som 45 minút, potom som teplotu znížila na 175 stupňov, formu som prikryla papierom a ešte takmer 20 minút dopekala. Upečenú bábovku som vybrala z rúry, nechala som ju vo forme asi 10 minút a potom som ju vyklopila na mriežku.  Keď vychladla, posypala som ju práškovým cukrom. 





2 komentáre: