štvrtok 9. januára 2014

Mandľové tortičky

Medzi tradičnými  vianočnými dobrotami boli  novinkou. A určite neboli upečené prvý a zároveň poslednýkrát. 




Suroviny: 300 g hladkej múky špeciál, 200 g masla (Hera), 1 vajce, 100 g práškového cukru, 1 PL kakaa, 50 g mletých mandlí, menej ako 1/2 KL škorice. 

Krém: 2 menšie vajíčka, 100 g kryštálového cukru, 100 g mletých mandlí, 100 g masla, 1 PL rumu.

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto, odložila som ho do chladu na 30 minút. Potom som cesto rozvaľkala a vykrajovala kolieska. Kolieska som ukladala na plech vyložený papierom na pečenie a pri teplote 180 stupňov som ich piekla 12 minút.

Krém: Vajíčka spolu s cukrom som šľahala nad parou na krém. Kým vychladol, vyšľahala som maslo, primiešala som vychladnutý krém, mandle a rum. 
Vychladnuté kolieska som zlepovala po dve krémom. Vrch som namáčala do čokoládovej polevy a zdobila. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára