pondelok, 10. augusta 2015

Tvarohový koláč

Piecť v týchto horúčavách je veru náročné, vyhrievať si miestnosť dobrovoľne ešte aj z vnútra :)...ale čo už, osladiť život si  treba :)))  Rozhodla som sa, že upečiem aspoň niečo také, čo nemá náročnú maslovú plnku ktorá by sa v horúčave veľmi ťažko pripravovala a ešte ťažšie natierala a krájala a keďže som mala v chladničke tvaroh tak som ho využila na tento veľmi chutný koláč.





Suroviny: 500 g polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 125 g práškového cukru, 250 g masla (alebo Hery), 2 vajcia, nastrúhaná citrónová kôra.

Plnka: 500 g jemného tvarohu, 1 vanilínový cukor, 100-150 g práškového cukru, 1 vajce, 2 PL zarovnané polohrubej múky, trošku citrónovej kôry, môžu sa dať aj hrozienka.

Postup: Hneď na úvod napíšem, že cesta bolo dosť veľa. Spracovala som všetky suroviny, zabalila do potravinovej fólie a odložila asi na hodinu do chladničky.  Pripravila som plnku zmiešaním všetkých surovín. Cesto som potom rozdelila na dve časti. Jednu som rozvaľkala do kruhu, podľa veľkosti tortovej formy - 25 cm. Vložila som do formy tak, že cesto bolo aj po bokoch. Vyliala som tvarohovú plnku na cesto a prikryla som rozvaľkanou druhou časťou cesta. Z toho som najskôr kúsok odobrala, zdalo sa mi dosť hrubé a povykrajovala som kvietky. Časť kvietkov som použila na ozdobu, uložila som ich po obvode koláča a zvyšok som tiež upiekla. Formu som vložila do rúry vyhriatej na 180 stupňov a piekla som 25 minút, potom som teplotu znížila na 170 stupňov a ešte som dopekala asi 10 minút.












2 komentáre:

  1. Veľmi sa mi páči nápad s výzdobou, to musím niekedy použiť aj ja, veď sa to zdá byť dosť jednoduché, ale efektné!
    S tým dobrovoľným zahrievaním z vnútra je pravda. Najradšej by som ani nevarila, lebo hneď mám teplejšie v kuchyni :-(((
    Tvarohový koláčik je v našej rodine obľúbený.
    Prajem ti, Evka, trochu ochladenia!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, koláč je krásny a tiež takto radi s Veronikou koláče zdobíme, darmo jedia aj oči :) V tejto horúčave sa mi nechce piecť. Z tvojho lákavého koláča by som sa rada ponúkla, tvarohové sú u nás obľúbené.

    Dúfam, že sa už konečne ochladí, počujem už búrku, tak hádam príde aj konečne vytúžený dážď a pekný víkend prajem :)

    OdpovedaťOdstrániť