streda 23. mája 2018

Tvarohový mrežovník

Jemný koláč s tvarohovým krémom, ktorého chuť je zvýraznená lekvárom a škoricou. 
Opäť som suroviny v recepte upravila pre  väčší plech (32x38 cm), jedno cesto som chcela tmavé, tak som pridala kakao a aj skladanie plnky s cestami som urobila podľa seba. 😊 Tak vznikol vlastne nový recept...

Pôvodný recept je z knižky "Recepty zo života č. 7." 


Suroviny: 600 g hladkej múky špeciál, 1 prášok do pečiva, 150 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 3 PL mlieka, 1 PL rumu, 300 g tuku  (Palmarín,Hera, maslo...), trochu škorice, 1 vajce, 1 žĺtok, 2 KL kakaa.

Plnka: 500 ml mlieka, 1 pudingový prášok s vanilkovou príchuťou, 2 PL kyštálového cukru, 500 g jemného tvarohu, 4-5 PL práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 2 KL Zlatého klasu alebo Solamylu, lekvár (malinový, ríbezľový).

Postup: Zmiešala som preosiatu múku, prášok do pečiva, cukor, pridala som vanilínový cukor, zmäkutý tuk (Heru), mlieko, rum, škoricu, rozšľahané vajce a žĺtok. Vypracovala som hladké cesto. 
Cesto som rozdelila  na tri časti a do jednej som ešte zapracovala kakao. 
(Aby sa lepšie kakao do cesta zapracovalo, pridala som trošku mlieka). 
Cestá som zabalila do potravinovej fólie a odložila do chladničky.

Pripravila som si plnku: Z mlieka, pudingového prášku a kryštálového cukru som uvarila puding. Za občasného premiešania som puding nechala vychladnúť. 
Vymiešala som tvaroh s práškovým cukrom, vanilínovým cukrom a Zlatým klasom. Spojila som s vychladnutým pudingom a vyšľahala som na hladký krém. (Bolo to riedke).

Hlbší plech som vytrela tukom a vysypala múkou. 
Jeden bledý diel cesta som rozvaľkala a vložila do plechu. Natrela som ho lekvárom. Rozvaľkala som tmavý diel cesta a položila na lekvárové cesto. Popichala som vidličkou a rozotrela som tvarohovú plnku. 
Tretí diel cesta som rozvaľkala na plát a nakrájala na pásiky asi 1,5 cm. Uložila som ich na plnku - vytvorila som mriežku. 

Koláč som piekla v rúre vyhriatej na 175 stupňov asi 50 minút.



4 komentáre:

  1. Môj obľúbený koláčik ... tento tvoj je vyšperkovaný, zaujímavý ... ďakujem za inšpiráciu ... maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri ďakujem za komentár...aj u mňa sú takéto koláče obľúbené.

      Odstrániť
  2. Evka, takže aj ty si receptíky upravuješ, a súhlasím s Laurov - šperkuješ!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takmer každý recept si upravujem...podľa množstva surovín už viem, že by to nebolo dosť na väčší plech a aj plnky často robím podľa seba. Samozrejme robievam aj presne podľa receptu keď mi vyhovuje :-) papa

      Odstrániť