štvrtok 19. decembra 2019

Mlynčekové paličky

Paličky môjho detstva...veľa rokov toto mlynčekové pečivo patrilo k našim vianočným, všetci traja súrodenci sme ho milovali aj keď bolo jednoduché. 
Som rada, že mlynčekové, ako sme ho doma volali, zachutilo aj mojim blízkym, upiekla  som im tieto paličky prvykrát vlani, tento rok som ich musela urobiť opäť.

Pečivo sa robí na mlynčeku na mäso a je potrebná, nazvala by som to šablona ktorá sa pripevní na prednú časť mlynčeka a cez zvolený vzor - otvor sa vytláča cesto. Z cesta sa môžu okrem paličiek robiť aj kolieska alebo akékoľvek tvary, najjednoduchšie sú ale paličky.  


Suroviny: 380 g hladkej múky, 180 g práškového cukru, 230 g masla, 1 vajce, 1 žĺtok, 100 g mletých orechov.

Postup: Vypracovať cesto a už len po kúskoch vytláčať cez mlynček. 
Piecť na plechu s papierom na pečenie pri teplote 180 stupňov asi 14 minút.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára